– Starka upplevelser kräver ett starkt kaffe. Det här ger oss möjlighet att fördjupa relationen till finska konsumenter, och blir därför en viktig del i vår fortsatta etablering i Finland, säger Leif Sjöblom, ansvarig för den finska hotell och restaurangmarknaden-marknaden på Löfbergs.
Mat och dryck blir en central del på UROS Live, och många av restaurangerna kommer att vara öppna sju dagar. All restaurangverksamhet drivs av det finska restaurangföretaget NOHO Partners.
– Vi valde Löfbergs eftersom de har stor erfarenhet från arenor, och för att de har ett brett sortiment av goda kaffeprodukter, både varma och kalla. De har dessutom ett stort engagemang på hållbarhetsområdet, vilket stämmer väl överens med våra värderingar, säger Marko Hurme vd för UROS Live.
Starkt kaffe och stark tillväxt De senaste åren har Löfbergs försäljning i Finland ökat kraftigt. Löfbergs har positionerat sig med sitt mörkrostade kaffe, något som visat sig vara ett lyckokast. Medan kaffesegmentet som helhet står still i Finland ökar försäljningen av mörkrostat kaffe med cirka 30 procent per år.
– Arenasatsningar som den på Uros Arena är en viktig del i Löfbergs strategi att öka kännedomen i Finland, ett av världens mest kaffetörstiga länder, säger Leif Sjöblom.