Det har ju fungerat så länge för Ica, så varför ska inte OKQ8 kunna landa samma koncept? Resonerade man, kanske. Nu startar man en serie om en mack.
Pris, tjänster och erbjudanden som naturliga delar i ett reklamkoncept som ska gå i tv.
Låter det bekant? Det är det också.
OKQ8 vill göra sin egen variant av Ica-Stig och hans butik och startar ett nytt filmkoncept/filmserie som även ska gå på tv.
– Vi har jobbat intensivt under hösten med det här, och konceptet kommer att göra ett stort och viktigt jobb för oss på OKQ8, såväl för vår affär och vårt varumärke som internt och mot våra kunder. Det kommer också starkt hjälpa till att driva våra affärsprioriteringar, säger Charlotte Sjöberg Nilsson, marknadschef OKQ8, i en pressrelease.
Konceptet har man skapat sedan i somras i samarbete med reklambyrån 13 och producerat av Esteban.
– Det känns kul att ha fått förtroende att ta fram ett nytt reklamkoncept för Sveriges största drivmedelskedja. Målsättningen är att filmkonceptet framöver kommer konkurrera med Ica-såpan om positionen som Sveriges mest omtyckta, säger Nima Stillerud, creative director på 13.
Den 8 februari kan du bedöma resultatet på TV4.
Kan du inte hålla dig till dess så har en trailer redan släppts digitalt.