Budbee öppnar nu, liksom andra i branschen, för upplåta sina boxar och tjänster för returer i de fem länder som företaget är verksamt i idag.
Budbee gör det möjligt för e-handlare att erbjuda sina kunder gröna, smidiga och precisa hemleveranser med fokus på kundnöjdhet, skriver företaget i en pressrelease där man vill lansera uppgiften att man för att underlätta konsumenters shoppingupplevelse ytterligare öppnar för att göra returer via Budbee Box på alla sina marknader.
Svenskgrundade Budbee har verksamhet i Sverige, Nederländerna, Danmark, Finland och Belgien. Leveranser görs både hem och till paketskåp, så kallade Budbee Box.
Från och med nu är det möjligt för konsument att genomföra sin retur via en Budbee Box, paketskåp som står utplacerade på platser där människor rör sig.
Möjligheten att returnera via Budbee Box gäller i samtliga fem länder där Budbee är verksamt.
Utöver att kunna returerna via paketskåpen kan konsumenter även byta mellan olika boxar inom en 30 kilometers radie.
I dagsläget har bolaget drygt 1200 Budbee Box utplacerade runtom i Sverige.
– Sedan vi lanserade Budbee Box för knappt ett år sedan har intresset för tjänsten varit stort både från konsumenter och handlare och vi ansluter omkring 75 nya boxar varje vecka. Möjligheten att returnera via Budbee Box införs för att ytterligare förenkla miljontals konsumenters shoppingupplevelse, säger Fredrik Hamilton, vd, Budbee.
I dagsläget har Budbee strax över 1 200 boxar utplacerade runtom i Sverige.
När det gäller företaget generellt sade vd Fredrik Hamilton förra veckan hos Bloomberg att man räknar med att få verksamheten att gå runt ekonomiskt under 2022.