Tony’s pizzafabrik i Nyköping har under senaste året ökat sin försäljning med 120 procent och har sedan förra året påbörjat en utbyggnad av produktionsytorna, skriver man i ett pressmeddelande.
I juli 2022 utökades lokalerna med ytterligare 1200 kvadratmeter och man har gjort investeringar för att få ett mer effektivt flöde i fabriken.
Med de nya lokalerna har produktionstakten utökats ytterligare för att möta efterfrågan under 2023 där man går från att handbaka 800 pizzor per timme till 1 400 pizzor per timme.
Tony’s pizza lanserades under slutet på 2021 hos Coop Sverige och har idag nått en full listning med kebabpizzan i spetsen i alla format.
Pizzan har tagits emot väldigt väl av konsumenterna och volymerna ökar för varje månad, skriver Tony´s.
Förutom fryspizza på dagligvaruhandeln ökar även efterfrågan på svenska restauranger med färdiga pizzabottnar som levereras av pizzafabriken i hela landet.
Nu hoppas man efter framgången hos Coop att även kunna komma ut i nya butiksformat hos både Ica och Axfood under 2023 och fortsätta expandera inom kategorin fryst pizza.
Tony’s obemannade pizzabutik är precis som det låter, en butik där man handlar sin pizza, tar med hem och gräddar när det passar.
En sak som oftast brukar hända med hämtpizza är att den hunnit bli sval eller kall tills man kommit hem eller fått den levererad, det problemet skulle vi vilja ändra på med en pizzabutik som är öppen dygnet runt och man gräddar sin pizza hemma i ugnen i stället när man själv känner för det, skriver företaget Det här blir vår variant på ett koncept av den traditionella pizzerian och kanske även framtidens format som är både tillgängligt och enkelt att handla ifrån i sitt närområde med enkelt gränssnitt inom teknik och Bank-ID dygnet runt.
Pizzabutiken kommer erbjuda handbakade frysta pizzor, läsk, glass och chips i första testen för att sedan kunna utveckla med andra maträtter man enkelt kan tillaga hemma i ugnen. Prispunkten kommer ligga på 70-90 kr för en handbakad fryspizza.