Clas Ohlsons försäljning i juni uppgick till 714 miljoner kr vilket var precis samma nivå som under juni 021.
Den organiska försäljningen minskade med 2 procent, försäljningen online ökade med 6 procent till 87 miljoner kr jämförtm ed i82.
– Marknadsklimatet har varit utmanande med mer avvaktande konsumenter, framförallt i Norge, säger koncernchefen Kristofer Tonström i en kommentar.
– Som tidigare konstaterats startade sommarsäsongen senare än planerat och vi har därför prioriterat att omsätta lager och driva försäljning med väsentligt fler kampanjaktiviteter, fortsätter Tonström som även pekar på att bolagen investerat i marknadsföring för att stärka sin position långsiktigt.
Marknadens kristallkuleskådare hade gissat att den totala försäljningen skulle minska med 0,7 procent (det blev 2) och att onlineförsäljningen skulle öka med 4,4 procent (det blev 6).
Den så kallade marknaden ansåg sig sammantaget besviken och handlade ned Clas Ohlsons aktiekurs något torsdag morgon.