För att stötta socialt utsatta barn, unga och familjer går Pågen för tredje året i rad in i partnerskap med Sveriges stadsmissioner som nationell huvudpartner.
Som tillägg till partnerskapet drev Pågen också för andra året i rad kampanjen ”En godare jul för alla”, där brödkonsumenters Swish-bidrag till Sveriges Stadsmissioner dubblerades.
–Vi är stolta över att nu fortsätta vårt samarbete med Sveriges sStadsmissioner och stötta deras viktiga hjälpverksamhet. Trygghet och bröd på bordet är tyvärr inte en självklarhet för alla. Det tuffa omvärldsläget innebär att det arbete Sveriges Stadsmissioner gör är av stor betydelse för många utsatta människor, säger Berith Apelgren, informations- och hållbarhetschef hos Pågen.
– Genom vårt partnerskap med Pågen kan vi nå ut till ännu fler människor som är i behov av vår hjälp och stöd, och på så sätt göra en ännu större skillnad. Vi är mycket glada över att Pågen fortsätter som nationell huvudpartner 2023, säger Jonas Wihlstrand, generalsekreterare för Sveriges sStadsmissioner.
Kampanjen ”En godare jul för alla” rullade ut under december i butik och sociala medier, och kunde även ses på Pågens brödförpackningar under julen.
Kampanjen har i år engagerat fler människor än förra årets kampanj som i år bidragit med ytterligare 200 000 kr till förmån för Sveriges stadsmissioners arbete.