Prisbelönta Pantapå byter namn och visuell identitet och tar samtidigt sikte på att etablera sig i fler länder. Först ut Norge, sedan övriga Norden.
Det svenska företaget vars affärsidé är att göra allting med en streckkod pantbart gör sig redo för att satsa utomlands.
Nu väljer bolaget att byta namn och visuell identitet för att kunna expandera globalt.
– Namnet Pantapå har varit en fantastisk grund att stå på, det fungerar väldigt bra lokalt och tillsammans med våra anslutna varumärken har vi lyckats skapa tyngd på den svenska marknaden. I och med kommande lanseringar känns det däremot helt rätt att hitta ett namn som är mer internationellt gångbart, säger Suwar Mert, en grundare till Bower.
Det nya namnet Bower är för övrigt inspirerat av den australiska fågel med samma namn som, liksom företaget här, är känd för att samla och sortera skräp.
– Vi hoppas kunna kapitalisera på den solida trovärdighet vi byggt upp i namnet Pantapå och ta med oss det till det nya varumärket, Bower, är förhoppningen hos Suwar Mert.