23 mars försattes ekokedjan Paradiset i konkurs. En stort satsande utmanare till de traditionella kedjorna tvingades därmed bita i gräset. Nu säger konkursförvaltaren att flera intressenter finns som vill ta över varumärket.
Sveriges godaste matmarknad AB var det bolag som ägde Paradisets butiker.
Vid konkursen kvarstod butiken på Södermalm och den på NK i Stockholm.
Konkursförvaltarens inledande inriktning var på försäljning av varulagren i de två butikerna och därefter möjligheten att sälja inventarier från butikerna. Vid sidan av det finns immateriella tillgångar som exempelvis varumärket Paradiset och det röner nu intresse, enligt konkursförvaltaren Louise Sjödahl.
– Det finns flera intressenter för varumärket. Nu infordrar vi anbud på respektive bolagsrörelse. Mitt uppdrag är att försöka få till så bra bud som möjligt, säger hon till Livsmedel i fokus.
Enligt Sjödahl ska försäljningsprocessen vara ”klar inom den närmaste tiden” eftersom de som är intresserade av att köpa varumärket vill ta över det så snart som möjligt.