Trots det ekonomiska läget fortsätter människor att förbereda sig för en festlig Halloweenhelg, skriver Partykungen i en pressrelease.
Man är själv Nordens största återförsäljare av festprodukter och har därmed förstås nära till åsikter att vi ser en ökad efterfrågan på produkter för högtiden.
För tre år sedan publicerade branschorganisationen Svensk handel uppgiften att varannan svensk noterar att det är Halloween och att åtta av tio unga firar det på något sätt.
Nu påpekar brittiskägda Partyungen att Halloween kom tillbaka bra efter pandemin år 2021 och att försäljningen växer i år.
– Halloween är vår största och roligaste försäljningsperiod under året och intresset för att fira Halloween har ökat varje år. Trots oroligheterna i omvärlden och utmaningar med stigande priser och ökade kostnader pekar allt på att årets Halloween kommer slå alla tidigare rekord. Kanske är det viktigare än någonsin just nu att få ha roligt och tänka på annat för en dag, säger Joel Svensson hos Partykungen.