Paulig satsar på snackskategorin

Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig | Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Paulig ger sig in i snackskategorin med varumärket Santa Maria. Paulig-ägda Santa Maria en för varumärket helt ny spelplan – snack.

Paulig-ägda Santa Maria satsar på en för varumärket helt ny spelplan – snacks; ett viktigt steg i att uppnå Pauligs tillväxtambitioner inom denna expansiva kategori. Med lanseringen av fem poppade chips vill det internationella, familjeägda företaget tillföra snackshyllan spänning och inspiration och erbjuda konsumenterna ett alternativ till de traditionella, friterade potatischipsen.

Snackskategorin omsätter 38 miljarder euro* i Europa och förväntas fortsätta sin positiva utveckling under kommande år. Det innebär en viktig tillväxtmöjlighet för Paulig. 

– Med vår stora produktionskapacitet och innovationsförmåga inom snacks, kombinerat med Santa Marias starka varumärke och lojala konsumentbas, kliver vi in på arenan med starka muskler. Vi har ett långsiktigt perspektiv och är fast beslutna att accelerera lönsam tillväxt i kategorin tillsammans med handeln, säger Rolf Ladau, vd på Paulig.  

Lanseringen av Santa Marias snackssortimentet har möjliggjorts av Pauligs förvärv av Liven, en spansk tillverkare av snacks och Tex Mex-produkter. Istället för att friteras utsätts ingredienserna för värme och tryck, vilket gör att de ”poppar” till lätta och krispiga chips, som innehåller 60% mindre fett än vanliga friterade chips. Och som alltid för varumärket Santa Maria, ligger fokus på smaken.  

– Varumärket Santa Maria är en välkänd och betrodd smakexpert med starka marknadsledande positioner inom bland annat Tex Mex och kryddor i norra Europa. Men nu går vi in i snackskategorin som en riktig utmanare. Hur gör vi det? Jo, vi vet att alternativa snacks, som våra poppade chips, blir allt mer populära och vi siktar på att nå konsumenter som är sugna på något nytt. För att lyckas med detta krävs en fantastiskt smakrik produkt men också betydande och långsiktiga investeringar i disruptiv marknadsföring och kommunikation, säger Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil