Försäljningssiffror som slår tidigare rekord och en succéartad lansering – det summerar våren hos svenska Picadeli.
Och i pandemins kölvatten märks nya beteenden hos konsumenterna, som i allt högre grad äter lunchen på hemmakontoret.
– Våra salladsbarer är tillbaka i full drift igen och snittförsäljningen ökar, säger Picadelis Sverigechef Daniel Billfeldt.
När Picadeli summerar försäljningen under 2022 års första månader märks en tydlig återhämtning. Efterfrågan har tagit fart igen, i snabb takt.
Den genomsnittliga försäljningen i Picadelis salladsbarer är nu högre än 2019, året då Picadeli slog försäljningsrekord.
Picadelis 900 salladsbarer i Sverige säljer idag i snitt 240 kilo per salladsbar och vecka. Att snittförsäljningen per butik ökar är en viktig parameter, det vittnar om en stark efterfrågan hos konsumenterna, och innebär en ännu högre lönsamhet för Picadelis kunder.
Nu säljer Picadeli över 450 000 sallader/vecka i Sverige.
– Våra salladsbarer är tillbaka i full drift igen och snittförsäljningen ökar, det är fantastiskt! Och rekord slås hela tiden, konstaterar belåtne Sverige-chefen Daniel Billfeldt.