Picadeli sätter rekord med ökat försäljningssnitt

Det går bra nu för Picadeli som sätter rekord i dagligvaruhandeln | Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Picadeli går på vatten. Det handlar om försäljningssiffror som slår rekord och en succéartad lansering. 450 000 sallader per vecka är läget just nu…

Försäljningssiffror som slår tidigare rekord och en succéartad lansering – det summerar våren hos svenska Picadeli. 
Och i pandemins kölvatten märks nya beteenden hos konsumenterna, som i allt högre grad äter lunchen på hemmakontoret. 
– Våra salladsbarer är tillbaka i full drift igen och snittförsäljningen ökar, säger Picadelis Sverigechef Daniel Billfeldt.

När Picadeli summerar försäljningen under 2022 års första månader märks en tydlig återhämtning. Efterfrågan har tagit fart igen, i snabb takt.
Den genomsnittliga försäljningen i Picadelis salladsbarer är nu högre än 2019, året då Picadeli slog försäljningsrekord. 

Picadelis Sverigechef Daniel Billfeldt | Foto Pressbild


Picadelis 900 salladsbarer i Sverige säljer idag i snitt 240 kilo per salladsbar och vecka. Att snittförsäljningen per butik ökar är en viktig parameter, det vittnar om en stark efterfrågan hos konsumenterna, och innebär en ännu högre lönsamhet för Picadelis kunder. 
Nu säljer Picadeli över 450 000 sallader/vecka i Sverige.

– Våra salladsbarer är tillbaka i full drift igen och snittförsäljningen ökar, det är fantastiskt! Och rekord slås hela tiden, konstaterar belåtne Sverige-chefen Daniel Billfeldt.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil