Picsmart växer och tar in nya miljoner

Christopher Heybroek, vd och grundare Picsmart | Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Picsmart växer med snabba matleveranser och fyller nu på kassan med 25 nya miljoner i en nyemission. Totalt är det nu 40 miljoner kr in första halvåret.

Picsmart växer snabbt med sina leveranser av mat och tänker nu även satsa utomlands.
Bolaget grundades 2019 och utmanar nu matkassebolagen med affärsidén fossilfria leveranser av dagligvaror från lokala butiker som Ica och Hemköp.

– Vi ligger mellan snabbleverantörerna och de klassiska veckohandlarna. Vi kan leverera på 45-minuter eller när det passar kunden, både för dagen och för veckan, säger bolagets vd och grundare Christopher Heybroek till Di Digital.

Nu ska man även satsa utomlands.
– Det ligger i vår strategiska plan att växa inom Norden, säger Heybroek.

Under det brutna räkenskapsåret 2020/2021 omsatte företaget 3 miljoner kr men kommer enligt vd för innevarande år att hamna på drygt 10 miljoner kr.
Siktet är sedan inställt mot en omsättning på 100 miljoner kr.>

Nu tar Picsmart in 25 miljoner kr i en nyemission efter att redan tidigare ha tagit in 15 miljoner kr under första halvåret i år.
Befintliga ägare som Aggregate Media, Notars vd och grundare Pasha Sabouri samt Myyrynpelto, som ägs av Fredrik von Limburg Stirum är med i satsningen. 

Familjen Fazer och familjen Ehrnrooths investmentbolag står också bakom investeringen.
Ny i Picsmart är den internationella investeraren Artmax som kliver in som storägare, skriver Di Digital.

Picsmarts värdering har mer än fördubblats under det senaste året.
– I den senaste emissionen landade värderingen på 175 miljoner kronor, säger Christopher Heybroek. 

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil