Coca-Cola kampanjar med pizza inför fotbolls-EM och tar reklamgreppet att lansera den officiella Fotbollspizzan som sponsor till herrlandslaget.
Coca-Cola satsar på en marknadsföringskampanj med pizzatema inför herrarnas fotbolls-EM vilket drar igång om någon vecka.
Pizza och Coca-Cola ska lanseras som valet när man samlas i sofforna för att heja fram sitt lag under EM.
För att stärka marknadsföringen finns fotbollspizzan på drygt 500 pizzerior i Sverige.
44 av dessa pizzerior packar dessutom pizzan i fråga i en ny blågul pizzaförpackning.
I sponsorsamarbetet med Coca-Cola får spelarna lansera den officiella pizzan.
På pressbilden här syns Victor Nilsson Lindelöf och Robin Quaison ur landslagstruppen.
I pressreleasen skriver Coca-Cola attt ”som en hyllning till alla fans har spelarna gått ihop och tillsammans röstat fram ingredienserna på pizzan”.
Det färdiga receptet har utvecklas och förfinats av landslagskockarna Mats Broström och Gustaf Sandfridsson, enligt Coca-Cola.
– Pizza, Coca-Cola och fotboll är saker som berör och älskas av många, konstaterar Coca-Cola Sveriges varumärkeschef Victoria Adolfsson i pressreleasen.
Produkten finns tillgänglig på de aktuella pizzeriorna från och med vecka 23.