– Vi har överväldigats av all värme och uppmuntran vi fått i sociala medier och andra kanaler. Det är många konsumenter som har hört av sig och frågat hur de kan stötta oss efter branden, berättar Polarbröds Stina Levisson.
– Därför känns det jättebra att öppna Polarbutiken där vi kan sälja produkter utanför vårt ordinarie sortiment, produkter som det även tidigare har funnits en stor efterfrågan på.
I Polarbutiken kommer det i ett första skede att finnas bland annat T-shirts, ryggsäckar, bagarkit för barn och den populära mjukisrenen som brukar vara tävlingsvinst i samband med julkampanjer. Tanken är att sortimentet ska fyllas på efterhand.
– Vi tog tidigt fram en hjärtlogga som spreds i sociala medier, vilken nu har fått bli lite av en symbol för den samlade kraften framåt. Vi har valt att sätta detta hjärta på T-shirts och kalla tröjorna för Polarpolare, då alla som väljer att köpa dessa är just det; Polarpolare, säger Sara Togstad, Digital Manager på Polarbröd.
Branden som totalförstörde Polarbageriet i Älvsbyn är ett stort bakslag för Polarbröd men ledningen och ägarfamiljen har alla ambitioner att bygga upp ett nytt bageri. Det pågår också ett intensivt arbete för att kunna fortsätta få ut bröd i butikernas brödhyllor.
– Trots den tuffa situation vi befinner oss i finns det en enorm drivkraft att komma tillbaka, både att bygga upp verksamheten igen och att säkra leveranser till våra kunder och alla konsumenter som älskar Polarbröd. Polarbutiken blir ett nytt sätt för oss att möta våra konsumenter, säger Stina Levisson.