Reklamfilmen visar en värld fylld med studsiga Polly-bitar som sveper över skärmen, ackompanjerad av en specialskriven musik inspirerad av klassiska reklamfavoriter som ”Petter & jag” och ”Patrick Polly”. Kampanjen är ett lekfullt och kreativt sätt att förstärka Pollys identitet och locka fler att upptäcka godisets mångfald.
– ”Polly har alltid haft en särskild plats i svenska hjärtan, och genom Pollyverse vill vi visa på den mångfald och den glädje som Polly står för. Det är omöjligt att bara ta en,” säger Sofia Nordenhem, Brand Manager för Polly.
Fredrik Lundberg, Creative Director på Food & Friends, betonar också vikten av musiken i Pollys nya reklam: – ”Musik har alltid varit en viktig del av Pollys DNA, och vi har lagt mycket kärlek på att fånga Pollys quirky personlighet i musiken.”
Kampanjen går live under vecka 35 och kommer att synas på flera plattformar, inklusive TV, YouTube, Meta, Tiktok och Snapchat. Det här är en kampanj som lovar att bjuda på både glädje och nostalgi, samtidigt som den presenterar en ny sida av Polly som både är bekant och spännande på samma gång.