Citygross redovisar positiva siffror för augusti månad ”trots negativ kalendereffekt”, skriver kedjan och redovisar en försäljningsökning på 4,0 procent.
En försäljning på 804 miljoner kr, en tillväxt på 4,0 procent jämfört med augusti månad 2020 och en utveckling på plus 0,8 procent i jämförelse med konkurrenterna.
Där är de siffror som Citygross redovisar och får kedjan att sammanfatta månaden i att det är positiva siffror trots negativ kalendereffekt.
– Vi gör ännu en stark månad, trots att kalendereffekten påverkar oss negativt och vi möter starka siffror. Försäljningen i butik fortsätter att öka och det känns som att vårt koncept med färskvaruhall och stormarknad under samma tak är uppskattat och får många nya kunder att hitta till oss, säger Citygross vd Anders Wennerberg.
– Nu får våra nyutbildade grönsaksmästare verkligen chansen att visa vad de går för. Jag är övertygad om att våra satsningar på riktigt kunnig personal bidrar till fina siffror, tillägger Anders Wennerberg.