Postnord är mest hållbart i branschen

Postnord är mest hållbart i branschen
Postnords Sverige-chef Mathias Krümmel

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Postnord koras, för andra gången, till det mest hållbara varumärket inom logistik när Sustainable brand index redovisar rankingen för 2020.

Postnord koras, för andra gången, till det mest hållbara varumärket inom logistik när Sustainable brand index redovisar rankingen för 2020.

Postnord är enligt 23 400 svarande i Sustainable brand index för 2020 det mest hållbara varumärket inom logistik.
Det är andra gången som Postnord toppar den årliga listan.

– Att vi i år igen toppar i rankning över hållbarhet gör mig väldigt stolt. Att vi gör det ett år när pandemin har påverkat oss alla ser jag som ett bevis för vår samhällsviktiga service och att vi inte har svikit Sverige en enda dag, kommenterar Postnords Sverige-chef Mathias Krümmel.
– Jag tror att konsumenterna ser detta och att de litar på att vi håller våra löften. Vi har lyckats minska våra utsläpp med 40 procent sedan 2009 och arbetar med hållbarhet i allt vi gör från transportinköp till arbetsmiljö och arbetsvillkor, tillägger han.

Ambitionerna är dessutom större än så, enligt Sverige-chefen.
– På Postnord vill vi leda hela branschen mot en hållbar omställning, såväl klimatmässigt som när det gäller arbetsmiljö och arbetsvillkor.  Vårt mål att vara fossilfria år 2030 innebär att all vår logistik både från egna fordon liksom åkerier ska vara fossilfria, säger Mathias Krümmel.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.