Det är ehandel.se som skriver om att Reitan, ägare till Pressbyrån och 7-Eleven, går online och just nu jobbar hårt med att kunna ha ett digitalt erbjudande under hösten.
– Vi lägger nu grunden för att våra kunder ska kunna ta del av våra nya appar och e-handel, där vissa delar kommer synas redan till hösten, säger Reitans digitaliserings- och IT-direktör Henrik Carlsson som leder arbetet.
– Vi tror att kundupplevelsen kommer att öka över tid och att vår fysiska affär inte kommer att skilja sig från den digitala. Det är målet, tillägger han.
Det är vägen mot framtidens service- och convenience-handel som kräver den digitala satsningen, förklarar Carlsson.
– För att kunna hantera den höga förändringstakten som skett, inte minst sedan pandemin, och för att fortsätta leda vägen mot framtidens convenience behöver vi skapa förutsättningar så att vår fysiska affär inte skiljer sig från vår digitala, förklarar Carlsson.
– Kunden är det viktigaste för oss och nu vill vi göra det ännu enklare, snabbare och mer tillgängligt att handla hos oss. Satsningen på att säkerställa att våra fysiska och digitala butiker inte skiljer sig är en av våra högsta prioriteringar. Vårt mål är att alltid vara relevanta för våra kunder, därför är vi lyhörda för förändring hela tiden, avslutar IT-direktören hos ehandel.se.