El Taco Truck satsar på att profilera sig i dagligvaruhandeln med sin rosa signaturfärg när man nu satsar på att nå ut i våra matbutiker.
Nu när produktlinjen rullat in i dagligvaruhandel och tagit plats i tex mex-kategorin vill vi skapa en visuell upplevelse av varumärket i butik för konsumenterna, skriver El Taco Truck i en pressrelease.
– Det är viktigt för oss med närvaro i butik och det ska kännas roligt att handla mat, någonting som för många kan kännas som en tidskrävande lite trist vardagssyssla. Det var så vårt butikskoncept kom till liv. En exponering som även uppskattas av handlarna, anser man.
Foodtruck, förpackningar, merchandise, sociala kanaler och annonsering – allt följer samma rosa tråd och utseende i El Taco Trucks värld, skriver dessa leverantörer av fredagsmys.
– Redan från start var design en viktig del av vårt varumärke och när vi gjorde debut som Sveriges första foodtruck var den visuella upplevelsen en utmärkande aspekt. När vi nu finns i dagligvaruhandeln samt steg för steg målar tacohyllan rosa, är det naturligt för oss att bygga vidare visuellt även i denna miljö.