Huski är den svenska chokladdrycken som gör succé över hela världen, och de sponsrar även Indycar-föraren Marcus Ericsson som träffade sina fans på en pop up i Kristinehamn tidigare i sommar.
I början av sommaren vann den svenska Indycar-stjärnan Marcus Ericsson sin första seger i motorsporten. Huski, varumärket som är känt över världen för sin chokladdryck, är officiell sponsor till Marcus och lyckades flyga in honom till sin pop up i Kristinehamn den 22 juli. Där fick hans fans möjlighet att träffa honom, snacka Indycar, fotografera och självklart även skaffa lite signerade produkter.
– Det känns jättelyckat, med mycket folk på plats och bra väder. Folk är nyfikna, och det är jätteroligt. Jag vann i Detroit för ungefär en månad sedan. Det kändes fantastiskt att vinna, det var länge sedan jag vunnit ett race på den nivån. Det är ju därför man håller på, så det är klart att det betyder mycket när man väl står högst upp på prispallen, säger Marcus Ericsson och tillägger:
– Eftersom jag är borta i USA hela tiden så är det ju alltid kul att komma hem ibland och ladda batterierna. Sedan är det full fokus på resten av säsongen. Nästa tävling är den 8 augusti i Nashville och sedan har vi sex tävlingar i augusti och september. Jag tycker det är väldigt kul att få representera ett varumärke som Huski Chocolate och vad de står för.
Tro det eller ej, men när Indycar gick av stapeln i Nashville, Tennessee den 8 augusti så tog Marcus Ericsson sin hittills andra seger i det populära formelbilsmästerskapet.