”Den nya utformningen av Ramlösa stödjer Carlsberg Sveriges åtagande att fortsätta att leverera högkvalitativa produkter som människor känner för och litar på”, skriver ägaren Carlsberg i en pressrelease.
För ett otränat öga är förändringarna marginella och hade antagligen passerat utan höjda ögonbryn, kan man tänka, men Carlsberg ser mer än så i förändringen.
– Vi är övertygade om att vår publik kommer att älska den nya designen lika mycket som de älskar vårt mineralvatten. Ramlösa är inte bara ett varumärke utan en del av vårt kulturarv, och vi är glada över att fortsätta att erbjuda högkvalitativt mineralvatten från källan i Ramlösa, säger Wiveca Fribert varumärkesansvarig för Ramlösa hos Carlsberg Sverige.
– Vi är mycket stolta över ikoniska Ramlösa och att vi nu kan presentera en omprofilering med ett modernt uttryck, som samtidigt värnar om Ramlösas kärnvärden och fina historia. Det nya utseendet är sofistikerat och bevarar varumärkets integritet samtidigt som smakerna förtydligas för att lättare hitta rätt i hyllan, säger Wiveca Fribert.