– Vi har ett brett sortiment av hemnära reservdelar i vår e-handel och för att öka tillgängligheten ytterligare säljer vi nu de mest efterfrågade produkterna i alla våra butiker, säger Henrik Alfredsson hos Clas Ohlson.
– När en kund behöver en reservdel är behovet ofta omedelbart. Genom att erbjuda reservdelar också genom vårt breda butiksnät kan våra kunder få tag i dem så snart som behovet finns. Därför har vi också sett till att de reservdelar som finns i butik inte bara är de mest populära, utan att de också är av typen som man kan behöva lite snabbare, säger Henrik Alfredsson.
Tidigare har reservdelar varit tillgängliga i en del av Clas Ohlsons butiker, men tack vare en växande efterfrågan kommer de nu att tillgängliggöras i alla butiker i Sverige, Norge och Finland.
– Vi märker på många sätt att människor ännu mer nu än tidigare både vill och behöver ta hand om de saker man äger. Vi har till exempel fördubblat försäljningen av reservdelar på tre år. Reservdelar och reparationer finns i vårt DNA, det är något vi alltid jobbat med. Vi är stolta över att ha ett erbjudande som kan hjälpa människor att leva både mer hållbart och ekonomiskt, säger Henrik Alfredsson.