Varuhusen står fortfarande i centrum för Rusta som idag har över 100 varuhus runt om i Sverige.
Fram tills nu har man digital främst använt sitt Rusta.com som en kanal förmarknadsföring där man lyft kampanjer och hänvisat till de fysiska varuhusen.
Nu har man rustat upp sajten och gjort det till mer av ett online-varuhus, skriver kedjan i ett pressmeddelande.
Bland annat har man en ny och förbättrad sökfunktion.
– Beslutet att satsa på e-handel var en effekt av pandemin. Under pandemin hade vi mycket hemleveranser, vilket uppskattades av kunderna. Hemleveranserna beställs oftast via hemsidan och beslutet att satsa mer helhjärtat på e-handeln blev därmed naturligt, kommenterar Rickard Davebo hos Rusta.
– Vi vill genom e-handel förenkla köpprocessen och bredda målgruppen. Vi har 3,1 miljoner besökare på rusta.com i månaden och 4,5 miljoner medlemmar i vår kundklubb. Det är dem vi vänder oss till med vår nya e-handel. Samtidigt förenklar vi för personer som har långt till ett Rusta-varuhus att kunna ta del av vårt stora utbud, tillägger Rickard Davebo.