Så vill Voyado lösa problemet returer

Så vill Voyado lösa problemet returer
Voyados marknadschef Jenni Gerum. Foto: Voyado

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Genomlidna Black friday och den julhandel som vi har framför oss accentuerar problemen med returer i e-handeln. Så här vill Voyado lösa dem.

Genomlidna Black friday och den julhandel som vi har framför oss accentuerar problemen med returer i e-handeln. Så här vill Voyado lösa dem.

Även denna julhandel är problemen kring logistik och frakt centrala för dagligvaruhandeln, inte minst i den uppgift som paket- och postombud som alltfler handlare väljer att växa – och som samtidigt ett antal handlare varje år avhänder sig.

Paketanhopning i butikens ordinarie utrymmen, oftast inte skapade för ändamålet, tillsammans med dålig lönsamhet ur hanteringen har varit två problem handlare pekat på.
Därtill kommer det stora problem som de många returerna utgör för handlarna.

Nu vill Voyado, en teknisk plattform för Retail-Sveriges kundklubbar, bidra till lösningar på retursidan och inte minst komma undan den stora miljöbov man ser dem som.
– Låt oss minska returer och se till att båda konsumenter och handlare tar ansvar, är uppmaningen från Voyados marknadschef Jenni Gerum som förmedlar tipsen om hur vi kan göra något åt situationen.

Voyado lämnar sex tips vilkas rubriker du ser här. Mer om detta i Butikstrenders printmagasin, Butikstrender 11/2021.

Sex tips från Voyado om hur du minskar returerna
1. Klimatkompensera
2. Belöna rätt beteende
3. Realistiska produktionsspecifikationer.
4. Hjälp kunden att komma ihåg sitt bästa köp
5. Hemmet är inte en provhytt
6. Bli proffs på användardata

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.