Det är tuffa tider inom mode, kläder och skor och det gäller även inom e-handeln på området, konstaterar nu Nelly som i omsättning är ett av Sveriges största e-handelsbolag.
Nelly drivs sedan 2018 som ett separat bolag av Qliro-koncernen men har fått se 2020 bli ett tufft år.
Tidigare i år sparkade Nelly 25 personer, nästan var tionde anställd, i ett sparpaket och beslutade sig för att fokusera på Norden.
När sedan pandemin kom blev det en ny smäll för Nelly som i april införde korttidsarbete för personalen i Borås.
När bolaget nu redovisar 2019 visar det också på mörka siffror även om omsättningen steg med 5 procent och hamnade på 1,4 miljarder kr.
Föregående års vinst strax över 33 miljoner kr ersattes det nu redovisade helåret av en förlust på 3,6 miljoner kr.
Framförallt var andra halvan av 2019 en besvikelse skriver Nelly som haft stora lager vilket tvingat fram reor som sänkt marginalerna.
– Detta kombinerat med ökade kostnader för marknadsföring har inneburit ett försämrat resultat för helåret, skriver bolaget i sin rapport.