Säljer varumärken för att överleva

Foto Pressbild, Rizzo Group

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Rizzo Group är kriskedjan som återigen är hårt ansatt ekonomiskt. Nu säljer man rättigheterna till flera varumärken för 15 miljoner kr.

Rizzo Group ser ut att återigen vara riktigt illa ute finansiellt när man nu säljer rättigheterna till varumärken knutna till Don Donna och Handskmakaren.
Varumärkena säljs för 15 miljoner kr och köps av Bergendahls, som äger Citygross, Glitter, Granit och Eko stormarknader med mera.

I ett meddelande skriver Rizzo Group att man inte haft de finansiella förutsättningarna för att gå vidare med varumärkena de senaste två åren.
Nu ska man fortsätta fokusera på väskor och accessoarer men under andra varumärken, är beskedet.

I praktiken kämpar bolaget för sin överlevnad och försöker nu intensivt få fram en finansieringslösning för sin fortsatta drift.
Det är känt sedan tidigare att man vill fördjupa sitt samarbete med Sajaco Nordic Holding och att nu sälja varumärken är en del i arbetet på en helhetslösning.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil