Schibsted + Matspar.se

Kaveh Sabeghi, Matspar.se, Tomas Schultz och Josefine Kvarnström, Schibsted, ser fram emot det nya samarbetet. | Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Schibsted och Matspar.se tar ett nytt steg i att driva den digitala e-handelsutvecklingen för FMCG-annonsörer med nya tjänsten ”Digital checkout”.

 I ett gemensamt initiativ presenteras en ny lösning där Schibsteds annonsörer kan driva konvertering direkt via tjänsten ”Digital checkout”. I det nya partnerskapet syns annonsören i kontext hos Schibsted, främst Aftonbladet mat & dryck.

– Vi är glada över att kunna erbjuda våra annonsörer denna möjlighet, där deras produkter på ett naturligt sätt integreras i Schibsteds kontexter samtidigt som de kan arbeta med digital konvertering. Att vi även skapar värde för användaren ligger helt i linje med hur vi vill driva annonsering på våra sajter, säger Josefine Kvarnström, director Schibsted brand studio. 

Flera tester med utvalda FMCG-aktörer har genomförts, vilka visar på en konverteringsgrad i paritet med e-handeln generellt. Först ut att testa var Fontana Food, som använde sig av ”Digital Checkout” under en branded content-kampanj på Aftonbladet mat & dryck. 

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.