Clas Ohlsons försäljning steg 6 procent under september. Mest övertygade onlineförsäljningen som ökade med 61 procent jämfört med september 2020.
Clas Ohlson rapporterar att försäljningen under september ökade med 6 procent till 667 Mkr (629) i en jämförelse med september 2020.
Den organiska försäljningen ökade med 5 procent jämfört med föregående år.
Försäljningen online ökade med 61 procent till 68 Mkr (42).
Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 228, oförändrat mot för ett år sedan.
Den totala försäljningen under perioden maj-september 2021 ökade med 1 procent till 3 434 Mkr (3 392).
Försäljningen online för perioden ökade med 26 procent till 345 Mkr (274).
– Kundtrafiken till våra butiker har återhämtat sig något under september men är alltjämt lägre än under 2020. Trots detta nådde vi under månaden en total försäljningsökning om sex procent samtidigt som vår försäljning online ökade med 61 procent, sammanfattar koncernchefen Kristofer Tonström.
– Vi ser fortsatt störningar i den globala logistikkedjan men vi har haft en välbalanserad lagernivå under perioden genom att arbeta med sådant vi själva kan påverka. Detta arbete fortsätter när vi nu förbereder oss inför den kommande julhandeln, avslutar han.