Skidprofiler ska promota smoothie

Brämhults och ländskidåkarparet Jönsson Haag ska promota Brämhults nya produkt. | Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Brämhults har engagerat längdskidåkarna Anna och Emil Jönsson Haag för att jobba med lanseringen av Brämhultsnya smoothie Aktiv via Instagram.

Hälso- och träningsprofilerna Anna och Emil Jönsson Haag, kända för sina insatser som före detta längdskidåkare i det svenska landslaget, kommer hålla ett digitalt träningsevent i samband med lanseringen av Brämhults nya smoothie Aktiv, skriver Brämhults i en pressrelase där man förklarar att syftet med eventet är ”att sprida träningsglädje samt att inspirera till en enkel och aktiv vardag”.

– Att inleda ett samarbete med Anna och Emil kändes som en självklarhet i sammanhanget, säger Brämhults Ulrika Lång Gerdén.
– Vi vill, i dessa tider och inför lanseringen av vår nya smoothie Aktiv, nå ut till tränings- och hälsointresserade över hela Sverige med ett digitalt träningsevent.

Skidåkarduon avslutade sina karriärer i längdskidlandslaget 2018 och arbetar idag i ett gemensamt bolag, bland annat som ambassadörer för Rädda barnen.
– När Brämhults frågade om vi ville vara med och promota deras nya Aktiv Smoothie kände vi att det var helt klockrent. Speciellt när tiden numera är än mer knapp men vi verkligen vill få i oss bra saker utan att behöva anstränga oss särskilt mycket, säger Anna Jönsson Haag om liveeventet som kommer att äga rum vecka 39.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.