E-handlaren Equestrian Stockholm säljer ridkläder och accessoarer mycket framgångsrikt. De har vuxit i väldigt hög fart de senaste åren. Under verksamhetsåret 2018/19 omsatte de 26,3 miljoner, ett år senare var försäljningen uppe i 52,7 miljoner, för att därefter landa på 82,9 miljoner under 2020/21.
Tillväxten har dessutom skett med lönsamhet, skriver ehandel.se.
Nu har siffrorna för 2021/2022 kommit och den här gången gäller redovisningen 18 månader eftersom man går över från brutet räkenskapsår till kalenderår.
Försäljningen uppgick till hela 188 miljoner kronor. Det innebär att man i snitt dragit in tio miljoner kronor i månaden, jämfört med nästan 7 miljoner under föregående år.
Resultatet, efter finansiella poster, skrevs till 10,8 miljoner. Bolaget har kontinuerligt lanserat nya kollektioner och upplevt god försäljningstillväxt och stort intresse för varumärket.
Den amerikanska marknaden är på väg att bli bolagets viktigaste men man är även stark i Tyskland, Sverige och Nederländerna.