Efterfrågan på Squid Game-produkter har skjutit i höjden. Hajpen är stor inför Halloween, rapporterar Partykungen som säljer produkterna.
Serien som släpptes den 17 september har blivit den mest tittade serien någonsin de första 28 dagarna efter släpp på Netflix.
Och hajpen syns även i försäljning, där Squid Game-produkter är några av de mest efterfrågade inför Halloween, skriver Partykungen som nu sammanställt trenderna inför den keltiska högtiden Halloween.
– Squid Game har på kort tid startat något som nästan kan liknas vid ett fenomen. Det pratas om serien både på skolor och arbetsplatser och vi ser en enorm efterfrågan på produkter kopplat till serien, säger Joel Svensson, grundare av och vd för Partykungen.
– Halloween är vår största och roligaste försäljningsperiod och intresset för att fira Halloween har ökat varje år och är absolut här för att stanna. Ett roligt sätt för både gammal och ung att få klä ut sig, dekorera upp hemmet och få in humor och roligheter i en annars ganska mörk tid på året. Vem vill inte ta chansen att få vara Maverick eller Spiderman för en dag, säger Joel Svensson.
Dräkter som bygger på karaktärer från film- och tv-serier, kläder och produkter med inbyggda Led-lampor, alla former av utomhusdekoration av hus samt godis med papper anser Partykungen vara årets hetaste trender.