I mitten av förra veckan öppnade Starbucks formellt sin svenska webbutik.
Tanken är att via den sälja muggar, koppar, kringutrustning och annat med Starbucks-loggan på, skriver ehandel.se.
– Vi har länge haft en hög efterfrågan på vårt sortiment av koppar och muggar, som dessutom ökar stadigt, säger Starbucks Sveriges Anna Hamnå till ehandel.se
– Med en e-handel kan vi möta efterfrågan, då vi når ut till fler områden än bara de där vi har våra caféer. Det i kombination med en ökad försäljning på just detta sortiment online på den norska marknaden, gjorde att beslutet blev enkelt, tillägger hon.
Man har även sina kaféer centrerade till Stockholms-regionen vilket man i corona-tider inte ser som optimalt men med e-handeln kan man överbrygga en del av det.
Däremot är det inte aktuellt att sälja kaffebönor och dito kapslar online, säger Hamnå.
– Det är merchandise vi ser den högsta efterfrågan på och det är det som kommer att vara centralt på hemsidan. Våra kaffebönor och kapslar finns tillgängliga i välsorterade matbutiker, avslutar hon till ehandel.se.