Buyersclub är e-handlaren som fokuserar relativt starkt på medlemsintäkter. Användarna betalar en avgift och får den vägen tillgång till rabatterade priser.
Det är uppenbarligen framgångsrikt. Medlemsantalet ökar frekvent och nu kan Emil Henriksson, vd för Buyerscub, redovisa ett framgångsrikt tredje kvartal.
Omsättningen har under kvartalet ökat med 54 procent till 10,2 miljoner kr.
Samtidigt har medlemsintäkterna ökat med 62 procent till 4,2 miljoner kr.
– Baserat på EAN-koder från vårt egna sortiment inhämtar vi konkurrenters prissättning och justerar automatiskt våra egna priser för att nå lägst pris när möjligt. Vi använder sedan datan om vår prisposition tillsammans med annan historisk data om varje enskild produkts tidigare konvertering, för att slutligen marknadsföra varje produkt med den rörliga marginalen i åtanke, berättar Emil Henriksson hos ehandel.se.
Det är fortfarande en bit till svarta siffror men förlusten krymper något.
– Vi behöver komma upp en nivå i antalet betalande prenumeranter och omsättning för att inte bara med våra medlemsintäkter täcka bolagets fasta kostnader, vilket vi gör idag. Utan även önskad marknadsföring för fortsatt tillväxt. Historiskt har vi ökat både antalet prenumeranter och omsättning som mest under årets fjärde kvartal, så det ska bli spännande att se om vi är på en ny nivå redan efter årsskiftet, säger Emil Henriksson hos ehandel.se.