Succé när alla fick träffas på FFCR Kista

Foto Pressbild

Lästid: 2 minuter

Dela nyhet

Det är svårt att kalla det något annat än succé. När FFCR för fastfood, restaurang och café genomfördes på Kistamässan blev det en fullträff på alla sätt.

2 500 besökare första dagen av två, rejält med folk dag två även om vi inte har någon siffra för avslutningsdagen.

Det är ett sätt att mäta att FFCR på Kistamässan – mässan för fastfood, café och restaurang – blev en rejäl framgång.
Än mer märktes det på alla som var där och som verkade på utmärkt humör. 

Att möta både uppdragsgivare, grossister och slutkunder på en och samma arena – det är klart att det är bra.
”Alla” var på plats och känslan var att det var första riktiga fullskaliga tillfället efter pandemi och annat elände.

Tor Enander från Conaxess Trade upplevde en mycket positiv mässa.
– Ja, det har varit väldigt bra för oss, konstaterar han.
– Det är ju så att foodservice är en extrem kontaktsport och då är ett sånt här tillfälle att mötas mycket värt, menade han.

Det gjorde även Charlotte Nilsson och Lisa Laurell från Oh Mungood, det första som från starten 2020 skapar produkter på mungbönor.

Mycket av arbetet handlar om storytelling och även där fyller en mässa en funktion.
– Storytelling är allt viktigare, inte minst när man ska etablera något nytt, konstaterade Lisa Laurell.

Caroline Nilsson själv konstaterade, i en kort paus, att det fortsätter att gå bra för Oh Mungood med sitt utbud av produkter – Oh Mungood med fortsättningen Burger, Bits, Mince eller Mince Taco.

– Många är intresserade, produkterna når fler och fler butiker och vi får mer och mer att leva upp till, vilket förstås är fantastiskt, sammanfattar hon.
– Det viktiga för oss är att nå ut och få fler att lära känna oss, smaka och njuta, konstaterade Caroline.

Oh Mungood, Conaxess Trade och många andra av utställarna på FFCR möter du i ett stort reportage i nästa magasin, Butikstrender 3/2023


Det får man gott om på FFCR på Kistamässan och det gäller även grannen Tempish, en svensk, vegansk, ekologisk utmanare med rötterna i Roslagen och med en produkt som heter som företaget och är ett växtbaserat protein som till 99 procent består av svenskodlade matlupinbönor.
En silvermedalj i Ät Stockholm är ett bevis för kvalitén och smaken och här på mässan är det än fler som låter sig övertygas av den smak och textur Tempishs produkter erbjuder.  

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil