Open Air Group, med Apoteas Pär Svärdson som storägare, köper nu norska varumärket Aclima som blir företagets tredje varumärke i jaktprofilen.
Koncernen Open Air Group, med fokus på i jakt, omsätter under 2020 cirka 700 miljoner kr.
Bolaget har bland andra Apoteas Pär Svärdson som storägare och 73 procent av sin försäljning via e-handeln.
Nu kommer man det norska outdoor-varumärket Aclima som blir bolagets tredje varumärke efter Chevalier och Alaska Brands.
– Det är en större marknad än jakt och inom vår återförsäljningsdel kommer i dag lika stora delar från jakt som från friluftsliv. Vi vill växa och hitta fler fina bolag att lägga till i gruppen, säger Camilo Sjödin, vd på Open Air Group, till Di digital.
Aclimas produkter säljs redan via egna e-handeln Widforss i såväl Sverige som Norge.
Aclima omsätter idag cirka 200 miljoner kr och det innebär att Open Air Group, via köpet, nu närmar sig miljarden i omsättning och räknar med att passera den milstolpen under 2022.