Priset är ett av fem priser som delades ut under den stora galan i Bryssel under måndagskvällen.
– Vi är naturligtvis jätteglada och stolta över det här fina priset. Det betyder otroligt mycket för oss och för alla våra engagerade franchisetagare. Samtidigt är det en belöning för de snabba förändringar som vi i hela kedjan tvingades till under pandemins alla utmaningar, säger Sebastian Ryberg som driver Fogarolli tillsammans med sin fru Cristina Fogarolli.
– Att tilldelas det här priset i konkurrens med de bästa franchiseföretagen i Europa känns lite som att vinna Champions League i fotboll. Det visar också på den styrka som finns i en väl fungerande franchiseorganisation, där alla tillsammans vill dela med sig av idéer och erfarenheter för att snabbt kunna ställa om och anpassa sig till helt nya förutsättningar på marknaden, summerar Ryberg.
– Vi drabbades inledningsvis väldigt hårt av Covid 19 men lyckades snabbt att utveckla nya affärsområden och är idag starkare än någonsin. Vi startade Fogarolli med en bra idé om gott kaffe och en röd mopedbil 2006. Idag är vi 70 mobila enheter i fyra länder, fördelade på 45 franchisetagare, med en bra idé som inte bara överlevt, utan även utvecklats under en pandemi, säger Sebastian Ryberg.