Svenskar under 35 år som svarar i en mindre undersökning om nätshopping och shoppingappar ställer höga krav på apparna och deras utformning.
I en undersökning med namnet Digital life index från Publicis Sapient har 700 svenskar lämnat svar.
Det är alltså en liten undersökning och svaren som nu publiceras lämnades i maj och juni i år.
När det gäller onlineshopping använder de flesta svarande svenskar i denna mindre grupp sina smartphones.
De yngre av de svarande är mer benägna att handla från ett visst varumärke eller återförsäljare om det går att göra via en app.
Enligt Publicis Sapients index handlar 42 procent av de svarande svenskarna på nätet minst en gång i veckan och nästan varannan svarande säger sig handla online varje månad.
De flesta av dessa använder återförsäljares webbplatser, exempelvis Jollyroom eller XXL, och enskilda varumärkens webbplatser är andrahandsvalet.
Återförsäljares appar kommer först på tredje plats och enskilda märkens appar ligger ännu längre efter.