Och det är knappast någon slump. Swish har gått från att vara en smidig betallösning mellan privatpersoner till att bli en självklarhet i allt från e-handel till självbetjäningskassor. Det är snabbhet, enkelhet och – viktigast av allt – en tjänst som folk faktiskt vill använda.
– Det är otroligt roligt att kamma hem den här utmärkelsen för fjärde året i rad. Våra användare är alltid i fokus, och vi jobbar ständigt för att hitta nya sätt att förenkla vardagen för dem ytterligare, säger Pär Ekroth, kommersiell chef på Swish.
I en tid när varumärken kämpar för att hålla sig relevanta i ett ständigt föränderligt landskap har Swish lyckats skapa en tjänst som inte bara är användbar utan också omtyckt. Det är något som många bolag med betydligt större marknadsbudgetar misslyckas med.
På andra- och tredjeplatsen i YouGovs rankning hittar vi två giganter: IKEA och Volvo. Starka varumärken, absolut – men frågan är om de är lika närvarande i svenskarnas dagliga liv som Swish?
För dagligvaruhandeln har Swish blivit en allt viktigare spelare, inte minst när det gäller snabba och enkla betalningar i butik. Med kontanthantering på väg bort och kortterminaler som ibland känns som en kvarleva från 90-talet är det inte svårt att förstå varför Swish fortsätter att vinna mark.
Så frågan är väl snarare – kan någon utmana Swish om förstaplatsen nästa år? För tillfället ser det ganska osannolikt ut.