Synoptik har funnits i Jakobsbergs Centrum i över sju år och har under den tiden sett en stadig ökning i försäljningen. Med den nya butiken, som är belägen närmare centrumets huvudentré, tar företaget nästa steg för att möta både nuvarande och framtida kunders behov. Butikschefen Johanna Sötterman ser fram emot vad förändringen kommer innebära för verksamheten.
– Det nya butikskonceptet är verkligen en game changer. Vi får en större och bättre lokal som ger oss möjlighet att visa upp alla nya varumärken, som Tom Ford och Fendi, på bästa sätt. Samtidigt kan vi erbjuda kunderna en ännu högre nivå av professionell service och en upplevelse som sticker ut, säger Johanna Sötterman.
Den nya butiken är en viktig del i Synoptiks långsiktiga strategi. Som en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica har företaget tillgång till en mängd resurser och möjligheter att utöka sitt redan breda sortiment. Exempelvis kommer den nya butiken att inkludera en dedikerad Ray-Ban shop-in-shop för att möta den stora efterfrågan på detta ikoniska varumärke.
– Våra kunder älskar Ray-Ban, och därför har vi skapat en särskild avdelning där vi kan erbjuda ett av marknadens bästa utbud av bågar och solglasögon från det märket, säger Marielle Wernoltz, Marketing Manager på Synoptik.
Utöver sortimentet är Synoptiks nya butikskoncept utformat för att sätta kundupplevelsen i centrum. Med den senaste tekniken inom ögonhälsa, erfarna optiker och ett genomtänkt butikslayout vill Synoptik erbjuda en unik kombination av kunskap, kvalitet och innovation. Det nya konceptet har redan rullats ut på andra platser och fått ett mycket positivt mottagande.
– Vi ser våra butiker som hjärtat i vår verksamhet. Det är där vi möter kunderna och kan visa vår expertis inom ögonhälsa och optik. Med det här nya konceptet skapar vi en modern och inspirerande miljö som gör besöket till något utöver det vanliga. Vi är glada att kunna erbjuda detta även till Järfälla-borna, säger Marielle Wernoltz.
Med den nya butiken i Jakobsbergs Centrum fortsätter Synoptik att befästa sin position som en ledande aktör inom optik och ögonhälsa. Företaget ser fram emot att välkomna kunderna till en butik där service, design och innovation går hand i hand.