Det pågående snöovädret har skapat stora problem för Systembolaget, vilket kan påverka leveranser och resultera i förseningar för kunder som har planerade beställningar till helgen.
Systembolaget kommunicerar aktivt med sina kunder genom att informera på sin hemsida om möjliga påverkningar på leveranserna och meddela om risken för förseningar. De betonar att de arbetar för att minimera påverkan. För att hålla kunderna informerade kommer Systembolaget även att skicka sms-notiser till dem som har beställt till butik eller ombud, och dessa notiser kommer innehålla information om när beställningen kan hämtas.
Trots aktiv kommunikation med kunderna är det för närvarande osäkert hur långvariga förseningarna kommer att vara. Leveranstider varierar beroende på varan, och de som väntar på ordervaror kan behöva längre tålamod.
Trots de nuvarande utmaningarna ger Systembolaget kunderna positiva utsikter då vädret förväntas förbättras nästa vecka. Mildare luftströmmar och plusgrader prognostiseras, vilket ger hopp om en snabb återhämtning av leveranssituationen.