Mindre plast och tidlös design. Så ser det ut när God dryck tar ett steg till med en framtoning som reflekterar smak, kvalité och dess goda syften.
God dryck, som gör alkoholfria mousserande viner, tar ett steg i sin hållbarhetsutveckling genom att ta bort den plastsleeve som finns på flaskorna.
Samtidigt uppdaterar man designen med en ny framtoning som ska signalera den smak och kvalité på de ekologiska mousserande viner man säljer och de goda syften för vilka man säljer dem.
I juli 2020 blev God dryck världens första företag att erbjuda klimatpositiva drycker, vilket innebär att hela värdekedjan klimatkompenseras till 110 procent genom trädplantering i Bolivia, skriver företaget i en pressrelease.
För att nu ytterligare minska befintliga utsläpp tar man bort plasten på flaskorna, som tidigare hade rosa, vita respektive guldiga plastöverdrag.
– God drycks Prestige Cuvée är det enda ekologiska och alkoholfria mousserande vinet på marknaden som tillverkas av en speciell druvblandning som har fått mogna i 18-24 månader innan vinet varsamt avalkoholiseras genom en speciell vakuumprocess, säger Alanna Tameta som är vd för God dryck.
– Resultatet är ett elegant och krispigt vin med djup och subtilitet. Den nya designen förmedlar bättre vinernas komplexitet och kvalité samtidigt som de är snällare mot vår planet, tillägger hon.