Lithells, som är Sveriges äldsta grillkorvsvarumärke, fortsätter sin satsning på sommargrillningen genom att lansera sitt koncept ”Alla gillar korv – alla grillar korv” för tredje året i rad. Förra årets framgångsrika resultat med en ökning av Atria Grillkorv i volym med 12,4% under vecka 16-32 2023 visar på effektiviteten av Lithells sommarsatsningar.
Årets kampanj omfattar en mångfacetterad kommunikation i olika kanaler, inklusive förpackningsdesign, butiksaktiviteter, influenceraktiveringar samt närvaro i digitala och sociala medier. Irène Degerman, Brand Manager på Lithells, kommenterar kampanjen och poängterar korvens roll som en mångsidig och enkel maträtt som inspirerar till nya serveringsidéer.
En nyhet för sommaren 2024 är Lithells Tacogrillkorv, en tjock grillkorv av svenskt kött med skinn i en mild smak som är exklusivt tillgänglig på Coop och Ica under sommaren. Tacogrillkorven är fri från gluten, laktos, ägg, soja och mjölk och förväntas locka både korv- och tacoälskare. Övriga grillkorvar i Lithells sortiment inkluderar klassiker som Lithells Klassisk Grillkorv, Lithells Barnens Grillkorv och Lithells Hots.
Lithells satsning på grillkorven förväntas locka konsumenter till att upptäcka nya smaker och konsumtionstillfällen under sommarens grillningar.
*Källa: AC Nielsen, DVH Totalt, Grillkorv, Volym, YTD, W40 2023