Masked Singer Sverige är tillbaka med säsong två och Fazer är en av huvudsponsorerna till vårens omgång.
Satsningen är en del av varumärket Karl Fazers 100 års jubileum. Genom sponsorskapet vill Fazer ytterligare ta ett kliv till att bli det självklara valet i godishyllan, konstaterar företaget i en pressrelease.
– Vi är i en tillväxtfas med Fazer konfektyr. Under året uppmärksammar vi Karl Fazers 100 års jubileum med en rad aktiviteter. Satsningen att sponsra Masked Singer Sverige är en del av arbetet för att bli det självklara valet i godishyllan till fredagsunderhållningen, säger Fazer Swedens Robert Engman.
– Tävlingen Masked Singer Sverige är ett engagerande program, en gissningslek för både familj och vänner som samlas i tv-soffan på fredagar. Vi vill som huvudsponsor till programmet inspirera tittarna till en godare kväll och till att upptäcka nya favoriter från varumärkena Karl Fazer, Dumle och Tutti frutti med många fler, förklarar Robert Engman.