Nescafé har rekryterat Tareq Taylor som dragplåster. Nu släpper man en kampanjfilm med stjärnkocken om att kaffe ”är så mycket mer än bara en dryck”.
Sverige är som bekant ett av de länder där man konsumerar mest kaffe och i flest sammanhang.
Nu ska Nescafé visa att pulverkaffe ”är så mycket mer än en dryck” och har för det syftet hyrt in Tareq Taylor som dragplåster i bland annat en ny kampanjfilm.
– Jag uppskattar alltid en god kopp kaffe men själva kaffepausen är så mycket mer än bara kaffe. För mig är det en chans att stanna upp i vardagen, tillsammans med andra. Det är en speciell stund på dagen som jag värdesätter och älskar, säger Tareq Taylor.
Tareq Taylor ska bli ”ambassadör” för Nescafé lyx, en variant som enligt pulverkaffe-företaget är särskilt anpassad till de svenska smakpreferenserna.
– Vi ser fram emot vårt samarbete med Tareq. Det är ett fantastiskt kul samarbete, i synnerhet med Tareqs bakgrund och expertis, säger Tanja Serup hos Nescafé.