– Vi älskar att uppmuntra till fysisk aktivitet samtidigt som den bidrar till något större. Responsen har varit fantastisk – både från våra kunder och medarbetare, säger Johan Saxne, marknadsdirektör på BAUHAUS.
BAUHAUS har stöttat Barncancerfonden sedan 2011 och har hittills bidragit med över 30 miljoner kronor. Insatser som den senaste cykelutmaningen är ett viktigt inslag i företagets arbete för att öka medvetenheten och samla in resurser för kampen mot barncancer.
Ola Mattson, generalsekreterare för Barncancerfonden, uttrycker sin uppskattning: – Samarbetet med BAUHAUS betyder otroligt mycket för oss. Resultatet från det här eventet är fantastiskt, och engagemanget hos alla deltagare är inspirerande. Tack vare deras stöd kan vi satsa ännu mer på forskning för att öka överlevnaden och förbättra livskvaliteten för drabbade barn och deras familjer.
En aktiv och meningsfull vecka
Cykelriggar placerades ut i samtliga BAUHAUS-varuhus, där både personal och besökare aktivt deltog för att samla in pengar. Initiativet visar på kraften i att kombinera hälsa med välgörenhet och har skapat ett positivt avtryck hos både deltagare och kunder.
Med över 800 000 kronor insamlade fortsätter BAUHAUS att vara en drivande kraft i kampen mot barncancer och en förebild för företag som vill göra skillnad.