Många har idéer kring nya handelsformat och nya kunderbjudanden och dessa inkluderar ofta en nystartad e-handel.
Av det följer i allmänhet ett behov av att säkra finansieringen och det visar sig ofta vara tufft.
En ny undersökning som tyska Mambu låtit göra bekräftar den bilden.
Mambu, som är ett bolag som säljer en molnbaserad banklösning som inkluderar krediter, har gjort en undersökning där 1 000 små och medelstora bolag inom e-handel globalt ingår.
Bland resultaten i undersökningen finns att de svenska företag som svarat enligt svaren har det extra tufft.
Hela 79 procent av de svenska e-handelsföretagare som svarat säger att de inte kunnat säkra någon eller tillräcklig finansiering för verksamhetens egentliga behov.
30 procent av de svenska svarande säger att de har problem med finansieringen när det gäller att klara att nyanställa personal.
Globalt är brist på finansiering och för svaga kassaflöden de största problemen e-handlare uppger när det gäller möjligheter till utveckling.