Uppdaterade butiker lyfter försäljningen

Uppdaterade butiker lyfter försäljningen
Uppdatering av både Pressbyrån och 7-Eleven är mantrat för att nå toppklass. Foto: Pressbild Reitan

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Pressbyrån och 7-Eleven ska uppdateras och fräschas upp. I centrala Stockholm finns nu två exempel på hur det kan komma att se ut i de båda koncepten.

Pressbyrån och 7-Eleven ska uppdateras och fräschas upp. I centrala Stockholm finns nu två exempel på hur det kan komma att se ut i de båda koncepten.

Reitan är ägarbolaget bakom såväl Pressbyrån som 7-Eleven och nu satsar man på att uppdatera båda formaten.
Vid Odenplan i Stockholm finns nu en uppdaterad Pressbyrån och i korsningen Sveavägen-Odengatan en dito 7-Eleven.

– Den strategiska ambitionen är att befästa Pressbyrån och 7-Eleven som de ledande convenience-aktörerna i Sverige, betonar Kristian Dahlman, konceptansvarig på Reitan, i ett pressmeddelande.

Arbetet har skett i nära samarbete med designbyrån Reactor som också var inblandat i Pressbyråns uppmärksammade satsning på obemannat som nyligen presenterades.

– Att skapa fräscha matupplevelser och munkänsla direkt i stunden är A och O för att kunna vinna morgondagens konsument i farten. Det kräver ett nytt synsätt där vi måste tänka matkvalitet i toppklass och samtidigt minska komplexiteten i leveransen, då nya köpbeteenden och vanor påverkar när, var och hur man äter, berättar Björn Drawfarc, vd på Reactor.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.