Pressbyrån och 7-Eleven ska uppdateras och fräschas upp. I centrala Stockholm finns nu två exempel på hur det kan komma att se ut i de båda koncepten.
Reitan är ägarbolaget bakom såväl Pressbyrån som 7-Eleven och nu satsar man på att uppdatera båda formaten.
Vid Odenplan i Stockholm finns nu en uppdaterad Pressbyrån och i korsningen Sveavägen-Odengatan en dito 7-Eleven.
– Den strategiska ambitionen är att befästa Pressbyrån och 7-Eleven som de ledande convenience-aktörerna i Sverige, betonar Kristian Dahlman, konceptansvarig på Reitan, i ett pressmeddelande.
Arbetet har skett i nära samarbete med designbyrån Reactor som också var inblandat i Pressbyråns uppmärksammade satsning på obemannat som nyligen presenterades.
– Att skapa fräscha matupplevelser och munkänsla direkt i stunden är A och O för att kunna vinna morgondagens konsument i farten. Det kräver ett nytt synsätt där vi måste tänka matkvalitet i toppklass och samtidigt minska komplexiteten i leveransen, då nya köpbeteenden och vanor påverkar när, var och hur man äter, berättar Björn Drawfarc, vd på Reactor.