Wermlands mejeri startade 2015 och den lokalt producerade mjölken blev en framgångssaga.
Men nu är det andra tider och enbart i år har försäljningen hittills minskat med 7,3 procent, vilket för mejeriet motsvarar cirka 108 00 liter mjölk.
Om den trenden fortsätter hamnar Wermlands mejeri i ett svårt läge, rapporterar SVT Värmland.
Vd Yngve Gustafsson hänvisar till att konsumenter väljer billigare alternativ eller helt avstår vissa varor för att hålla matbudgeten.
– Vi ser att det inte bara är vi som tappar marknader. Konkurrenterna tappar också en stor del av sin volym. Så det är ett beteende som är förändrat hos konsumenten, säger Yngve Gustafsson till SVT.
Nu säger Gustafsson att företaget kan tvingas säga upp personal och minska antalet från dagens nio anställda.
– Vi måste snart börja se över bemanningen. Jag skulle tro att vi klarar en minskning med närmare 30 procent, sedan är vi under break even och då måste vi börja tänka på att lägga ner, säger Gustafsson.