Coop
konstaterar i en pressrelease tisdag att man har högt tryck i sin onlinehandel
nu.
För att utöka servicen för äldre väljer man nu att utöka och addera
leveranstider för gruppen kunder över 70 år.
Målsättningen är både att öka kapaciteten och att bredda den geografiska
täckningen successivt.
De senaste veckorna har Coops onlinebutik sett en markant ökning av
beställningar som lett till längre leveranstider än normalt, konstaterar Coop.
Nu utökar man tiderna och från och med idag, 24 mars, är leveranstiden 10-20
tillgänglig för seniorer så att de kan beställa sina matvaror och få dem
levererade till dörren.
För att minimera risken för smitta kan varorna lämnas utanför kundens dörr och
kvittering av leveransen sker digitalt.
– Vi befinner oss i en situation som är svår för oss alla men speciellt de som tillhör någon av riskgrupperna. Genom tider till seniorer i vår onlinebutik så underlättar vi för den gruppen att handla mat utan att utsätta sig för risk, säger Magnus Johansson, vd Coop Sverige.