Breakit rapporterar att Clean Drink, som säljer funktionsdryck, redovisar en omsättning på 82,5 miljoner kr för 2022, lägre än 2021 års 99 miljoner kr. Samtidigt har man minskat förlusten från 13 till 2,9 miljoner kr.
Ett skäl är att man minskat kostnaden för marknadsföring och satsat på att nå ut själva via sociala medier.
– Vi flög iväg och sade att nu tar vi över. Vi investerade överallt – i stora kampanjprogram, marknadsföring, expansion, organisation. Alla investeringar vi gjorde var bra så länge vi hade kommit upp i volymen vi behövde, men den kom inte på grund av pandemin. Kostnaden per burk var extrem, så vi var tvungna att vrida på alla detaljer. Det är ett pussel, säger Sebastian Kvissberg, vd för Clean Drink, till Breakit.
Nu har man över 100 000 följare på Instagram och säger sig ha nått över en halv miljard visningar på Tiktok. Ambitionen framöver är att ta in mer kapital för fortsatt tillväxt och fortsätta arbetet för att få balans mellan intäkter och kostnader.